در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

روند افزایشی دمای هوا | گرد و غبار اوج می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به روند افزایشی دمای هوا در کشور گفت: تا چهارشنبه پیش‌رو دمای هوا در مناطقی مانند خوزستان، ایلام و نوار مرزی کرمانشاه حدود چهار درجه گرمتر خواهد شد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به روند افزایشی دمای هوا در کشور گفت: تا چهارشنبه پیش‌رو دمای هوا در مناطقی مانند خوزستان، ایلام و نوار مرزی کرمانشاه حدود چهار درجه گرمتر خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۱۸۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی امروز دوشنبه ‌شهروندان در ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی واقع در مازندران، ‌غرب گیلان و برخی مناطق اردبیل، شرق و شمال هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر شاهد بارش‌ پراکنده باران و وزش باد شدید خواهند بود.

‌وی ادامه داد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در ارتفاعات ‌البرز مرکزی، جنوب کرمان و شمال هرمزگان شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده خواهیم بود.‌

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره روند تغییر دمای هوا نیز به جام جم آنلاین گفت: تا روز چهارشنبه نیز در بیشتر مناطق کشور شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود.

به گفته وی دمای هوا در‌ مناطقی مانند خوزستان، ایلام و نوار مرزی کرمانشاه ‌حدود چهار درجه گرمتر خواهد شد.

ضیاییان درباره افزایش دمای هوا در شهر تهران نیز بیان کرد: انتظار می‌رود که دمای هوای شهر تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز حدود دو درجه افزایش پیدا کند و به حدود 38 درجه برسد.‌

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره بروز پدیده گرد و غبار نیز عنوان کرد: پدیده گرد و غبار نیز برای مناطق شرقی کشور پیش‌بینی شده است و شهروندان در مناطقی مانند زابل با وزش باد شدید، گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهند شد. ‌

علاوه بر این سازمان هواشناسی در خصوص افزایش پدیده گردو غبار هشداری در سطح نارنجی صادر کرده است. براساس این هشدار‌ شهروندان در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی امروز و فردا با این پدیده رو به رو خواهند بود.

سازمان هواشناسی درباره مخاطرات توفان گرد و غبار نیز اعلام کرده است؛ ‌در مناطق مستعد توفان گرد و خاک و شن احتمال وقوع کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت‌ وجود دارد. به همین دلیل بهتر است شهروندان در این مناطق از ترددهای غیر ضروری  خودداری کنند‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها